Serwis narciarski

Serwis narciarski i snowboardowy Jelenia Góra Wintersteiger

Godziny otwarcia w sezonie: październik, listopad, grudzień, styczeń, luty:

Poniedziałek – Piątek: 9:00-18:00
Sobota: 10:00-14:00

Godziny otwarcia poza sezonem:

Poniedziałek – Piątek: 9:00-16:00 Sobota: nieczynne

W okresie kwiecień-wrzesień - SERWIS NIECZYNNY

Tu jesteśmy:

ul. Kiepury 79/LU6
58-506 Jelenia Góra
Tel. 756-415-655

 

Naszą działalność w branży sportowej prowadzimy od 2005 roku. W 2014 roku zdecydowaliśmy się na otworzenie w Jeleniej Górze profesjonalnego serwisu narciarskiego. Pod nazwą profesjonalny mamy na myśli dopasowany indywidualnie do potrzeb narciarza i snowboardzisty bez jakichkolwiek kompromisów zarówno w jakości obsługi jak i parku maszyn przez nas posiadanych.

Jesteśmy rekomendowanym serwisem Wintersteiger w Jeleniej Górze. Mimo tego, że jesteśmy nowo powstałym serwisem, posiadamy największy park maszyn serwisowych Wintersteiger w okolicy. Zapraszamy do nas na rozmowę w celu przybliżenia Państwu oferowanych przez nas usług.

Serwis nart/snowboardów wykonujemy maszynowo lub ręcznie w zależności od preferencji klienta. Naszym zdaniem najlepsze efekty uzyskamy jeśli połączymy obie te metody.

Wyposażenie serwisu narciarskiego

Wintersteiger Sigma SBI – maszyna służąca do renowacji ślizgu poprzez szlifowanie na taśmie lub kamieniu ślizgu narty lub snowboardu. Dzięki taśmie szlifierskiej jak i kamieniu o długości roboczej 35 cm jesteśmy w stanie profesjonalnie zregenerować zarówno nary jak i snowboard. Maszyna posiada możliwość generowania nieograniczonej ilości struktur w zależności od potrzeb, mimo tego standardem w naszym serwisie jest struktura uniwersalna krzyżowa mająca zastosowanie dla 90% narciarzy. Jej gęstość dobieramy do warunków pogodowych oraz rodzaju śniegu na jakim narta będzie używana. Jesteśmy w stanie również naciąć strukturę zawodniczą (informacje w serwisie).

Wintersteiger Trimjet – jest to najnowsze urządzenie firmy Wintersteiger. Maszyna służy do ostrzenia krawędzi na dyskach ceramicznych z bardzo dużą dokładnością. Posiadamy taką maszynę jako jedyni w Jeleniej Górze oraz okolicach. Krawędź dolną podcinamy w zakresie 0,5′-2′, a krawędź boczną w zakresie 86-90′. Wartości kąta ostrzenia krawędzi dobieramy indywidualnie w czasie wywiadu z użytkownikiem. Poniżej kilka przykładowych wariantów:

Wariant Kąt krawędzi spodniej Kąt krawędzi bocznej Skuteczny kąt krawędzi
I 89° 90°
II 88° 89°
III 0,5° 87° 87,5°
IV 1,5° 87,5° 89°
V 86° 88°

Wariant I – Narciarz początkujący lub dziecko, stawiający pierwsze kroki na stoku.

Kąt krawędzi spodniej podcięty do 1° ma to na celu opóźnienie reakcji inicjacji narty na wejście w skręt ze względu na niepewną/niestabilną pozycję narciarza. Kąt krawędzi bocznej 89° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 90°, taki kąt pozwala na łatwe przejście z jednego skrętu w drugi i nie trzyma tak mocno narty w skręcie.

Wariant II – Narciarz średnio zaawansowany.

Kąty najczęściej wybierane dla narciarzy amatorów. Kąt krawędzi spodniej podcięty do 1° ma to na celu opóźnienie reakcji inicjacji narty na wejście w skręt, pozycja narciarza chwilami jest również niestabilna. Kąt krawędzi bocznej 88° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 89°, taki kąt trzyma narty w skręcie na każdych warunkach śniegowych, narta nie uślizguje się w skręcie i trzyma zadany tor jazdy przez narciarza.

Wariant III – Narciarz zaawansowany.

Kąt krawędzi spodniej podcięty do 0,5° ma to na celu szybszą reakcję narty na zainicjowanie skrętu przez narciarza. Kąt krawędzi bocznej 87° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 87,5°, taki kąt bardzo mocno wcina się w stok przez co możliwe są duże wychylenia uzyskiwane przez narciarza z jednoczesnym mocnym i pewnym trzymaniem narty w zadanym torze jazdy.

Wariant IV – Snowboardzista lub specjalne preferencje narciarza.

Kąty przeznaczone do desek snowboardowych. Duży kąt podcięcia krawędzi spodniej pozwala na płynna jazdę na snowboardzie bez zbyt wczesnego chwytania krawędzi powodującą inicjację skrętu.

Wariant V – Snowboardzista.

Kąty przeznaczone specjalnie do desek snowboardowych, zwłaszcza wypukłych.

Ważne!!! Na dyskach ceramiczny podczas ostrzenia nie zużywamy krawędzi jak na taśmie ściernej, zużycie jest porównywalne do ostrzenia ręcznego. Jeśli natomiast życzeniem klienta będzie ostrzenie ręczne, również świadczymy taką usługę.

Wintersteiger Polyman – półautomatyczny pistolet do zalewania uszkodzeń w narcie, dzięki temu urządzeniu jesteśmy w stanie uzupełnić trwale ubytki/rysy w ślizgach.

Zestaw wykrojników KT Technic – jeśli jednak uszkodziliśmy ślizg przy krawędzi lub mocno do rdzenia, wówczas zalewanie uszkodzeń jest nietrwałe i szybko ulega zniszczeniu. Jednak wtedy z pomocą przychodzi zestaw wykrojników dzięki któremu wykonujemy miejscowe wklejki ślizgu.

Wintersteiger Waxjet – smarownica ślizgu, dzięki niej zaoszczędzamy czas potrzebny do nasmarowania narty, a co za tym idzie usługa smarowania jest znacząco tańsza. Jednak smarowanie ręczne przy użyciu żelazka jest efektywniejsze, a ślizg chłonie więcej parafiny niż podczas smarowania maszynowego. Tak więc to tylko od Ciebie zależy jaką metodą zostaną nasmarowanie twoje narty lub snowboard.

JETBOND MONTANA – regulacja wiązań narciarskich – temat regulacji wiązań narciarskich to bardzo ważny aspekt narciarstwa. Niestety często pomijany przy serwisie nart. Każdy z nas chce mieć idealnie naostrzone krawędzie, oraz nienagannie przygotowany ślizg narty. Wszystko po to, aby narta była zwrotna i bezpieczna w użytkowaniu.
Niestety zbyt mało osób bierze pod uwagę, że nad naszym bezpieczeństwie w razie upadku czuwają dobrze wyregulowane wiązania narciarskie.

Wiązania narciarskie niezależnie od ich marki, oraz roku produkcji zawsze mają skalibrowaną siłę wypięcia w pewnym zakresie. Do tego wraz z biegiem czasu sprężyny w wiązaniach zmieniają swoją sztywność, co za tym idzie siła potrzebna do wypięcia buta narciarskie zmienia się.
Dlatego tak ważne jest, aby wyregulować za każdym razem na początku sezonu swoje wiązania. Mamy wówczas pewność, że w momencie wywrotki wiązanie zareaguje w odpowiednim momencie, jak i że nie wypnie samoczynnie narty w czasie skrętu lub innych ewolucji narciarskich.
Dzięki użyciu maszyny do diagnostyki wiązań narciarskich Jetbond, czyli ultra precyzyjnej zrywarki , symulującej i oceniającej pracę wiązań, czasy regulacji wiązań narciarskich na tzw. czuja powinny odejść w zapomnienie.

Jakie czynności serwisowe przewidujemy dla narty zjazdowej:

Jetbond to komputer ustalający i wyliczający prawidłową siłę wypięcia wiązań wg. norm ISO 11088 i ISO 8061, w oparciu o indywidualne parametry każdego narciarza. W celu uzyskania prawidłowej wartość w DIN do ustawienia wiązań podajemy :
– WAGĘ
– WZROST
– WIEK ( kości z wiekiem się osłabiają –osteoporoza , odwapnienie etc.)
– DŁUGOŚĆ podeszwy buta w milimetrach. Im dłuższa stopa , tym większa dźwignia podczas upadku. Aspekt przez wielu zupełnie pomijany, a mający tak istotny wpływ na wartość siły wypięcia wiązania.
– OCENA stylu jazdy w skali 1-3 z możliwością poszerzenia o -1 i +3

Po podaniu danych uzyskujemy wartość w DIN do ustawienia na skali wiązań.
Musimy mieć świadomość że:
– sprężyny już na etapie produkcji mogą mieć pewne odchylenia od idealnej ich sztywności, która bezpośrednio wpływa na wartość ustawienia siły w wiązaniach
– sprężyny wraz z upływem czasu zmieniają swoją sztywność

Stąd też ustawienie wiązania na wartość DIN 5,5 na każdym z wiązań zarówno z przodu jak i z tyłu oznacza co innego. W rzeczywistości podczas przeprowadzanego badanie często uzyskujemy wyniki 5,0 4,7 6,1 itd. Te właśnie różnice w charakterystyce pracy poszczególnych elementów wiązań można ustalić tylko wg. precyzyjnego urządzenia Jetbond.
W tym celu do maszyny wpina się nartę z butem .Jetbond precyzyjnie naśladuje pracę wiązań, za pomocą specjalnej, wysuwanej stopy, ustalając realną wartość nastawy dla szczęk przednich i tylnych , obydwu nart.
Urządzenie jest corocznie certyfikowane TUV, a klient dostaje indywidualny certyfikat potwierdzający, że wiązania zostały wyregulowane na określone parametry narciarza. Ten certyfikat czasami może wymagać ubezpieczyciel w momencie dochodzenia odszkodowania.

  • szlifowanie maszynowe ślizgu zarówno taśmą jak i kamieniem
  • nacinanie struktury zarówno uniwersalnej jak i sportowej
  • uzupełnianie ubytków ślizgu lub wklejki ślizgu
  • ostrzenie krawędzi na dyskach ceramicznych lub ręcznie
  • smarowanie maszynowe lub ręczne
  • kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach, naprawa wyrwanych wiązań, itp.
  • montaż wiązań

Jaki czynności serwisowe przewidujemy dla snowboardu:

  • szlifowanie maszynowe ślizgu
  • nacinanie struktury (niestety nie wszystkie snowboardy nadają się do nacięcia struktury)
  • uzupełnianie ubytków ślizgu lub wklejki ślizgu
  • ostrzenie krawędzi na dyskach ceramicznych lub ręcznie
  • smarowanie maszynowe lub ręczne
  • montaż wiązań

Jaki czynności serwisowe przewidujemy dla nart biegowych:

  • szlifowanie narty / nacinanie struktury liniowej na kamieniu
  • uzupełnianie ubytków ślizgu
  • smarowanie ręczne smarami nisko lub wysoko fluorowymi
  • nie smarujemy nart na trzymanie (do techniki klasycznej)
  • kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach
  • montaż wiązań

Cennik usług – narta zjazdowa:

  1. Mały serwis + struktura uniwersalna 100zł – szlifowanie ślizgu +nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  2. Duży serwis + struktura uniwersalna 120zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  3. Struktura sportowa, dopłata 50zł.
  4. Ostrzenie na dyskach ceramicznych 80zł + smarowanie maszynowe
  5. Smarowanie maszynowe 30zł
  6. Smarowanie ręczne 60zł
  7. Wklejka za jeden punkt 100zł
  8. Montaż wiązań standardowych 30zł
  9. Montaż wiązań skiturowych 100zł-120zł
  10. Kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach 20zł
  11. Utwardzanie krawędzi diamentem 40zł

Cennik usług – snowboard:

  1. Mały serwis + struktura uniwersalna 100zł – szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  2. Duży serwis + struktura uniwersalna 120zł-140zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  3. Ostrzenie na dyskach ceramicznych 80zł + smarowanie maszynowe
  4. Smarowanie maszynowe 40zł
  5. Wklejka za jeden punkt 100zł
  6. Montaż wiązań 30zł
  7. Utwardzanie krawędzi diamentem 40zł

Cennik usług – narta biegowa:

  1. Duży serwis + struktura liniowa 80zł-120zł – zalewanie/renowacja ślizgu + nacięcie struktury liniowej + smarowanie ręczne.
  2. Smarowanie ręczne zależne od rodzaju smarów 50zł – 100zł
  3. Montaż wiązań 30zł-60zł
  4. Kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach 20zł

Cennik usług – diagnostyka wiązań JetBond:

  1. Diagnostyka wiązań wraz z wydaniem Certyfikatu 70zł-100zł

Zapraszamy do współpracy!